نحوه طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

در گذشته، زمانی که اینترنت ظهور نکرده بود، بسیاری افراد به سختی یک کار تجاری را راه اندازی می‌کردند، اما باگذشت زمان و در حال حاضر با طراحی سایت فروشگاهی (وب سایت تجارت الکترونیکی) باعث شده تا محصولات به صورت آنلاین در هر زمان و مکان و به راحتی توسط مشتریان خریداری شوند.

در این مقاله ما می‌خواهیم شما را با اهمیت داشتن یک سایت فروشگاهی، برای فروش بیشتر محصولات و همچنین عوامل تأثیرگذار در پیاده سازی وب سایت الکترونیکی را برای شما توضیح دهیم، پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

قبل از این که کاربرانی محصولات شما خریداری کنند، نیاز دارند که از قبل با برند شما و محصولاتی که می‌فروشید، آشنایی کامل را پیدا کنند.

امروزه هم به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا مشاغل زیادی به فکر طراحی سایت برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود به کاربران افتاده‌اند.

شرکت الی وب یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه طراحی انواع وب سایت، همچنین با ارائه خدمات سئو به مشتریان بها داشتن متخصصان مجرب، آماده خدمات رسانی به شما کاربران گرامی می‌باشد.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

حال در این قسمت از مقاله می‌خواهیم مزایای طراحی سایت فروشگاهی را بیان کنیم.

محبوبیت در بین عموم مردم

آمار خریدهای اینترنتی تا پایان سال 1399 در ایران حدود 284 درصد افزایش پیدا کرده است و این نشان دهنده این است که با داشتن یک سایت تجارت الکترونیکی به راحتی می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.

این موضوع در کشورهای خارجی نیز با رشد درصدی بالایی رخ داده است، از جمله در کشور امریکا که در سال 2020 مردم این کشور حدود 602 میلیارد دلار به صورت آنلاین محصولات خود را از سایت‌های فروشگاهی خریداری کرده‌اند.

در نتیجه مشاغلی مانند وب سایت‌های فروشگاهی لباس و غیره، اگر برای تجارت خود وب سایت الکترونیکی را طراحی کرده‌اند، قطعاً درآمدشان نسبت به کسانی که سایتی برای خود راه اندازه نکرده‌اند، بیشتر است.

صرفه جویی در هزینه

طراحی سایت فروشگاهی نسبت به داشتن یک فضا برای فروش محصولات، از نظر هزینه به‌صرفه‌تر است. به عنوان مثال ایجاد یک فضا برای کسب و کار خود هزینه‌های سنگینی را برای شما خواهد دشت، از جمله:

  • اجاره مکان فروشگاه
  • پرداخت حقوق به کارمندان
  • داشتن جواز کسب
  • طراحی محیط فروشگاه مانند مبلمان، دکوراسیون و غیره
  • تعمیرات فضای فروشگاه

همهٔ اینها هزینه‌های زیادی را به همراه دارد. در نتیجه با طراحی وب سایت الکترونیکی به راحتی می‌توانید این هزینه‌ها را کاهش دهید.

دسترسی سریع مشتریان

این مزایای طراحی سایت فروشگاهی باعث می‌شود تا کاربران به راحتی در هر لحظه اقدام به سفارش و خرید آنلاین محصولات کنند.

ریسپانسیو بودن وب در طراحی سایت فروشگاهی

همچنین با امنیت کردن سایت فروشگاهی خود باعث خواهد شد تا مشتریان شما به راحتی از سایت فروشگاهی شما خرید کنند و همچنین توجه مشتریان دیگر را هم به سایت شما جلب خواهد کرد.

حدود 85 درصد مردم برای خرید محصولات به گوگل مراجعه می‌کنند. در نتیجه برای دسترسی سریع کاربران برای خرید آنلاین محصولات سایت فروشگاه شما باید در نتایج گوگل به آن‌ها نمایش داده شود.

یکی از عواملی که باعث می‌شود تا مشتریان به راحتی به سایت فروشگاهی دسترسی پیدا کنند، ریسپانسیو بودن سایت فروشگاهی است، این که کاربران به راحتی در دستگاه‌های موبایل نیز به وب سایت فروشگاهی شما دسترسی پیدا کنند.

امروزه بیش از یک چهارم خرید محصولات آنلاین توسط دستگاه‌های موبایل صورت می‌گیرد.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی کمی متفاوت‌تر از طراحی سایت استاندارد با راه اندازی یک وبلاگ است. علاوه بر انتخاب نام دامنه مناسب باید از نرم افزارهایی برای پردازش پرداخت‌ها نیز توجه کنید.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

چند نمونه از نکاتی که باید در طراحی یک وب سایت الکترونیکی به آن توجه کنیم، شامل موارد زیر است:

  • انتخاب نام دامنه
  • مشخص کردن ارائه دهنده میزبانی وب
  • درگاه پرداخت اینترنتی
  • سرمایه اولیه برای فروش محصولات

پلتفرم‌های طراحی سایت فروشگاهی

گزینه‌های مختلفی در پیاده سازی یک سایت فروشگاهی وجود دارد که بهترین نرم افزار طراحی سایت فروشگاهی شامل موارد زیر است:

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان است. وردپرس به دلیل داشتن کتابخانه گسترده از پلاگین‌ها، یک سیستم مدیریت محتوا پرقدرت است.

برای این که با وردپرس یک وب سایت الکترونیکی را طراحی و پیاده سازی کنید، احتیاج به یک افزونه خواهد بود. محبوب‌ترین افزونه در پیاده سازی وب سایت‌های فروشگاهی، افزونه ووکامرس (WooCommerce) است. این افزونه رایگان است و توسط تیم وردپرس ارائه می‌شود.

طراحی سایت فروشگاهی با افزونه ووکامرس

Magento یا سرخابی

Magento یا سرخابی یکی دیگر از محبوب‌ترین CMS تجارت الکترونیک است، اما استفاده از آن به مهارت و دانش بیشتری احتیاج دارد. این CMS گزینه‌های بیشتری را هم برای طراحی سایت فروشگاهی ارائه می‌دهد.

4 عامل مهم در طراحی سایت‌های فروشگاهی

حال در این قسمت از مقاله می‌خواهیم شما را با 4 عامل مهم در موفقیت بازاریابی توسط سایت‌های فروشگاهی را بررسی کنیم. همچنان با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی تولید محتوا یک روش ارزشمند بازاریابی برای ایجاد اقتدار بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت شما، جذب ترافیک بیشتر و ایجاد اعتماد به مخاطبان است.

بازاریابی محتوا نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی از نظر وقت و پول دارد، اما روش خوبی برای رشد آنلاین تجارت شماست.

بازاریابی محتوا می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که در این قسمت از مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پست‌های وبلاگ: یک وبلاگ معمولاً محلی برای شروع بازاریابی محتوا است. انتشار منظم پست‌های وبلاگ با ارزش بالا و باکیفیت در مورد موضوعات مهم برای مخاطبان شما، راهی عالی برای بالا بردن نمایه و نشان دادن قابلیت اطمینان به سایت فروشگاهی شماست.
  • محتوای Longform: محتوای Longform که به آن‌ها محتواهای طولانی گفته می‌شود مانند کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند به عنوان راهی برای ایجاد سئو در وب سایت شما منتشر شوند.
  • ویدئوها: امروزه محتوای ویدئویی یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که بسیاری از مصرف کنندگان می‌خواهند اطلاعات خود را با استفاده از آن‌ها به دست آورند. می‌توانید در مورد موضوعات مورد توجه مخاطبان خود، آموزش‌های ویدئویی یا فیلم‌های آموزشی ایجاد کنید.
  • محتوای صوتی: در چند سال گذشته، پادکست‌ها به بخش عظیمی از نحوه مصرف اطلاعات مردم تبدیل شده‌اند، اما هنوز هم برندها تا حد زیادی از آنها کم استفاده می‌کنند. قطعاً مخاطبانی وجود دارند که از محتواهای صوتی نیز استقبال می‌کنند در نتیجه می‌توانید با ایجاد فایل صوتی در سایت‌های فروشگاهی خود نیز مشتریان زیادی را جذب کنید.
اهمیت محتوا در طراحی سایت فروشگاهی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌توانند راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند از سایت شما باشند. در کنار طراحی سایت فروشگاهی برخی از شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که برای افزایش مشتریان مؤثرند، از جمله:

  • اینستاگرام
  • توییتر
  • یوتیوب
  • فیسبوک
  • Pinterest

اینستاگرام و Pinterest سیستم عامل‌های تصویر محور هستند، بنابراین با فروش محصولات هماهنگی خوبی دارند. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا محصول خود را به نمایش بگذارید و نحوه استفاده از آن را به کاربران نشان دهید.

Pinterest نیز به شما این امکان را می‌دهد تا محتوایی را که مربوط به مکان شماست ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید و ترافیک هدفمند را به سایت خود برگردانید.

توییتر و فیسبوک برای رشد جامعه و تبلیغ محتوای شما بهتر هستند. با استفاده از آنها می‌توانید به جامعه‌ای که در مورد صنعت شما صحبت می‌کند، ارتباط برقرار کنید و با تأثیرگذاران در فضا ارتباط برقرار کنید و مستقیماً به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارهای ایجاد جامعه مانند گروه‌های فیسبوک و گپ‌های توییتر سود زیادی کسب کنید.

سئو سایت فروشگاهی

بهینه سازی موتور جستجو مجموعه تاکتیک‌هایی است که با توجه به فاکتورهای ارزیابی شده توسط الگوریتم‌های موتور جستجو، اعتبار وب سایت شما را افزایش می‌دهد.

در طراحی سایت فروشگاهی باید به سئو صفحات وب نیز توجه شود. برای استفاده از خدمات سئو سایت فروشگاهی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اهمیت خدمات سئو در طراحی سایت فروشگاهی

سئو شامل موارد زیر است:

  • تحقیق کلمه کلیدی: تمام سئو بر اساس هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاصی است که می‌خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، بنابراین این یک مرحله مهم برای شروع طراحی سایت فروشگاهی است.
  • بهینه سازی در محل: این مرحله شامل اطمینان از کارکردن وب سایت در تمام سطوح مهم فنی مانند بارگیری سریع است. همچنین به معنای اطمینان از بهینه سازی هر صفحه برای کلمه کلیدی انتخابی شما است. 
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی تولید محتوا شامل ایجاد بسیاری از مطالب عالی است که وب سایت شما را تازه، مفید نگه می‌دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید. به همین دلایل محتوا به سئو سایت کمک می‌کند.
  • ایجاد لینک: الگوریتم‌های موتور جستجو لینک‌ها را به عنوان معیاری برای ارزیابی کاربران از وب سایت شما ارزیابی می‌کنند. به همین ترتیب، ایجاد لینک‌ها یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند. ایجاد لینک شامل تشویق وب سایت‌های دیگر برای لینک به وب سایت شما است.

تبلیغات PPC

تمام تاکتیک‌های مهم در طراحی و بازاریابی سایت‌های فروشگاهی که تاکنون توضیح داده‌ایم مفید هستند، اما قبل از شروع دیدن نتایج، به زمان و کار قابل توجهی نیاز دارند. همه آنها در مورد انجام یک بازی طولانی هستند.

اگر می‌خواهید زودتر از موعد مراجعه به وب سایت خود شروع کنید، افزودن روش‌های تبلیغاتی پولی به لیست شما در این امر کمک می‌کند.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، هزینه تبلیغات را بر اساس میزان کلیک کاربران است. اکثر تبلیغاتی که در گوگل آن‌ها را مشاهده می‌کنید مانند اکثر شبکه‌های اجتماعی از این مدل استفاده می‌کنند.

با تبلیغات PPC می‌توانید مشتریان و کلمات کلیدی را که بیشترین ارتباط را با شما دارند مورد هدف قرار دهید و تبلیغات خود را طراحی کنید که مورد علاقه مشتریان هم باشد.

نتیجه گیری

همان‌طور که در این مقاله با نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی آشنا شدید، حال می‌توانید اهداف خود را مشخص کنید و در نهایت به پیاده سازی پروژه صفحه الکترونیکی خود اقدام کنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات مناسبی را در وب سایت‌های فروشگاهی کسب کرده باشید، همچنین می‌توانید برای طراحی سایت خود با ما در ارتباط باشید.

اسکرول به بالا